Prowadzenie z sukcesem salonu beauty lub gabinetu z branży medycznej to duże wyzwanie. Jeśli prowadzisz własny biznes, na pewno wiesz, jak trudne jest zdobycie i utrzymanie klientów. Jeśli do Twojego salonu nie przychodzą klienci lub jest ich za mało, może się okazać, że popełniasz któryś z podstawowych błędów. Oto lista najczęściej popełnianych!
- Nie znasz dobrze swoich klientów. Podstawą sukcesu każdego salonu jest dostosowanie usług do rzeczywistych potrzeb i oczekiwań klientów. Gdy nie wiesz, kim są Twoi klienci i nie znasz ich potrzeb oraz preferencji, najpewniej zainwestujesz w nietrafione akcje marketingowe lub źle opracujesz ofertę. Jeśli chcesz poznać swoich klientów, możesz zorganizować ankiety z nagrodami i np. tworzyć oraz uzupełniać po każdej wizycie karty klientów. Ważna jest też częstotliwość kontaktu z klientami – jeśli nie dbasz o stałą komunikację, tracisz potencjalnych klientów. Jeśli nie wiesz, jak się za to zabrać, możesz skorzystać z programu do zarządzania salonem kosmetycznym, salonem fryzjerskim, salonem tatto&piercing, barber shopem, salonem wizażu i makijażu, salonem groomerskim, SPA&Wellness, gabinetem podologicznym, gabinetem fizjoterapeutycznym czy gabinetem medycyny estetycznej.
- Niepoprawnie prowadzisz swoje media społecznościowe. Nudny profil na Facebooku, kiepskie zdjęcia na Instagramie, czasem nawet brak profilu na Tik Toku – wszystko to może spowodować, że Twoi klienci po prostu nie mają ochoty zapoznać się z Twoim salonem lub gabinetem. Branża beauty to przede wszystkim estetyka, dlatego wszystkie posty powinny być idealne pod względem wizualnym. Treści natomiast powinny być ciekawe i angażujące. Powinny zachęcać do zapoznania się z ofertą i skorzystania z Twoich usług. Nie zapomnij też o własnej stronie internetowej – jest ona wirtualną wizytówką salonu. Przy planowaniu stworzenia firmowej strony internetowej skorzystaj z pomocy i doświadczenia Agencji interaktywnej DejvSoft! Tylko oni tworzą profesjonalne rozwiązania dla biznesu.
- Nieświadomie utrudniasz klientom kontakt z Twoim salonem. Jeśli klienci mają problem z dodzwonieniem się do Twoje salonu lub długo czekają na odpowiedź SMS lub e-mail, jest duża szansa, że po prostu zrezygnują z wizyty w salonie i pójdą do konkurencji. Dobry kontakt to podstawa budowania dobrych relacji i zaufania między klientem a usługodawcą. Doskonałym rozwiązaniem może być łatwa w obsłudze aplikacja do umawiania wizyt.
- Zapominasz o sile opinii i poleceń. Klienci cały czas powtarzają, że szukając salonów beauty i gabinetów z branży medycznej najczęściej opierają się na rekomendacjach osób, które znają. Dla Twojego salonu czy gabinetu jest to ogromny potencjał – gdy nie wykorzystujesz pozytywnych opinii pozostawionych przez zadowolonych klientów, tracisz szansę na pozyskanie nowych klientów i dodatkowo rezygnujesz z darmowej promocji swoich usług.
- Ceny są zbyt wysokie. Niestety, jeśli borykasz się z brakiem klientów, jednym z powodów może być zbyt wysoka cena usług. Porównaj ceny z cenami salonów i gabinetów w najbliższej okolicy – jeśli zdecydowanie od nich odbiegasz, może się okazać, że jedynym sposobem na przyciągnięcie klientów będzie zmodyfikowanie cennika.
Jeśli poprawnie zidentyfikujesz powód braku klientów i wprowadzisz odpowiednie zmiany, możesz szybko przyciągnąć do swojego salonu i gabinetu nowe osoby. Ważne jest, aby regularnie i kompleksowo analizować różne obszary działań, aby na bieżąco wiedzieć, co można poprawić i udoskonalić. Zaplanuj, co chcesz zmienić, aby krok po kroku realizować strategię gwarantującą sukces Twojego biznesu!
Sięgnij po pomoc dla swojego salonu!
Czujesz, że przynajmniej jedna z powyższych rzeczy utrudnia Ci zdobywania klientów? Na szczęście wszystko można szybko naprawić. Warto jednak zadbać o odpowiednie narzędzia, dzięki którym zautomatyzujesz pewne czynności i przeniesiesz obsługę klienta na wyższy poziom. Takie działania to nie tylko przyciąganie nowych klientów, ale również utrzymanie obecnych. Nowoczesne aplikacje do zarządzania salonem czy gabinetem umożliwiają nie tylko rezerwowanie wizyt online, ale również wysyłanie spersonalizowanej komunikacji, jak np. przypomnienia SMS. Dodatkowo w pakiecie otrzymujesz wygodny planner, dzięki któremu już nigdy nie pomylisz wizyt swoich klientów!
Jeśli chcesz za darmo przetestować taki system przez 2 tygodnie, wypróbuj eBeauty Planner!