Branża beauty – gdzie i jak pozyskiwać nowych klientów

Gdzie i jak pozyskiwać nowych klientów w branży beauty

Chyba każdy początkujący właściciel lub właścicielka salonu kosmetycznego, fryzjerskiego bądź innego biznesu z branży beauty wiele razy zadawał sobie pytanie: jak pozyskać pierwszych klientów. Jakie działania, które nie wymagają dużych inwestycji i zaangażowania pomogą w zdobyciu klientów? Jakie strategie najlepiej sprawdzają się w tego typu sytuacji?

Czego oczekują klienci w branży beauty?

Zacznijmy od wyjaśnienia, o jakich potrzebach najczęściej mówią klienci w kontekście salonów beauty. Duża część internautów deklaruje, że niezwykle ważnym kryterium podczas szukania nowego salonu kosmetycznego, fryzjerskiego, gabinetu podologicznego, fizjoterapeutycznego, masażu itp. stanowią rekomendacje. Klienci najbardziej ufają znajomym, którzy polecili dane miejsce, często też posiłkują się opiniami w Internecie, które można znaleźć przez wyszukiwarkę Google. Dla klientów istotna jest też cena zabiegów, a także dodatkowe udogodnienia w salonach – mowa tu np. o możliwości płacenia kartą, bezpłatnym i łatwo dostępnym parkingu dla klientów, a także dostępności kącika dla dzieci. Ważną rolę odgrywa też łatwy dojazd do salonu. Internetowe opinie często poruszają też kwestię posiadania przez salon strony internetowej, która jest jednym ze sposobów na weryfikację danego miejsca i sprawdzenia cen.

Gdzie więc szukać nowych klientów?

Szukasz prostych sposobów na przyciągnięcie nowych klientów? Oto 5 sprawdzonych wskazówek!

  1. Internet to potęga! Dziś większość Polaków deklaruje, że robi zakupy w sieci i to właśnie tam szuka informacji na temat produktów i usług. Aby być znalezionym przez klientów, nie wystarczy firmowy profil na Facebooku. Jeśli jednak rozważasz media społecznościowe, absolutne minimum to Facebook i Instagram. Warto zainwestować też w profesjonalną stronę internetową i założyć wizytówkę biznesową w Google. W tym pomoże DejvSoft Profesjonalna Agencja interaktywna z Opola! Zespół DejvSoft to profesjonaliści z wieloletnim doświadczeniem w branży, którzy dokładają wszelkich starań, aby strona www miała jak najlepsze wyniki pozycjonowania w Google, była przejrzysta i maksymalnie intuicyjna. Z DejvSoft sprawisz, że Twoja strona firmowa będzie pełniła nie tylko funkcję profesjonalnej wizytówki, ale również umożliwiała dostęp do oferty Twojego salonu oraz informacji kontaktowych.
  2. Zainwestuj w profesjonalny planner eBeauty z inteligentnym terminarzem i opcją powiadomień SMS. Klienci oczekują dziś możliwości umawiania wizyt o każdej porze bez konieczności kontaktowania się z salonem i platforma do rezerwacji w pełni im to umożliwia.
  3. Zorganizuj event, a najlepiej regularnie udzielaj się na wydarzeniach branżowych. Dzięki temu nawiążesz kontakt z potencjalnymi klientami, zaprezentujesz swój salon i przedstawisz ofertę. Budowanie przyjacielskiej relacji może skutkować powiększeniem grona lojalnych klientów.. Jeśli masz większy budżet, możesz rozważyć event z uczestnikiem lokalnej influencerki – na pewno zwiększy to Twoje zasięgi.
  4. Zadbaj o obsługę na najwyższym poziomie. Jak już wspomnieliśmy, większość klientek i klientów salonów beauty wybiera je na podstawie rekomendacji. Kiepska obsługa na pewno nie pozostanie bez echa na lokalnych forach kosmetycznych. I odwrotnie – miła, profesjonalna obsługa oraz podejście proklienckie zawsze się sprawdzają i sprawiają, że klienci polecają sobie miejsca, w których miło spędzili czas.
  5. Wyróżnij się ofertą na lokalnym rynku. Może Ci w tym pomóc na przykład nawiązanie współpracy z dermatologiem, lekarzem medycyny estetycznej czy fizjoterapeutą. Jest to rozwiązanie dla salonów, które nie mogą pozwolić sobie na zatrudnienie takich specjalistów na stałe, ale chcą jednak wzbogacić ofertę i zaproponować klientom szersze portfolio usług.

Sprawne zarządzanie salonem i profesjonalna obsługa w jednym

Przeniesienie obsługi klientów w salonie kosmetycznym, fryzjerskim, gabinecie fizjoterapeutyczny, podologicznym czy groomerskim na wyższy poziom jeszcze nigdy nie było tak proste. Wystarczy jeden system, aby zarządzanie terminarzem wizyt było szybkie i łatwe, a dodatkowo całkowicie dostosowane do potrzeb klientów. eBeauty24 to kompleksowa platforma do zarządzania rezerwacjami wizyt online 24/7. Klienci sami dokonują rezerwacji w intuicyjnym systemie, kiedy tylko chcą, za pomocą komputera lub urządzenia mobilnego. Koniec z dzwonieniem, pisaniem na Facebooku i osobistym dokonywaniem rezerwacji w salonie. Wystarczy kilka kliknięć i wizyta jest umówiona!

Wypróbuj system za darmo przez 14 dni.