Marketing automatyczny w branży beauty – czy to ma sens?

Marketing automatyczny w branży beauty - dlaczego jest tak ważny?

Prowadzenie biznesu w branży beauty wymaga nie tylko umiejętności personalnych i odpowiedniego podejścia do klienta, ale również umiejętności zarządzania. Nie zawsze jednak właściciel salonu może pozwolić sobie na zatrudnienie dodatkowego personelu odpowiedzialnego za sprawne kierowanie firmą, promocją i zarządzaniem rezerwacjami. Coraz częściej firmy z branży beauty decydują się na automatyzację niektórych działań.

Czym w ogóle jest marketing automatyczny?

Zacznijmy od krótkiego wyjaśnienia czym jest automatyzacja marketingu, czyli marketing automation. Najprościej mówiąc, są to różnego rodzaju działania marketingowe, głównie w Internecie, które wykorzystują specjalne oprogramowanie bazujące na algorytmach i sztucznej inteligencji. Innymi słowami jest to system gromadzący dane o odbiorcach i na ich podstawie umożliwiający prowadzenie zautomatyzowanej i spersonalizowanej komunikacji w wielu kanałach. Marketing automatyczny wykorzystuje takie kanały komunikacji jak e-mail, sms, strona internetowa, media społecznościowe, powiadomienia push i komunikatory. Sprawdź, jakie funkcje marketingu automatycznego może mieć prosty, intuicyjny program do zarządzania salonem kosmetycznym, salonem fryzjerskim, gabinetem fizjoterapeutycznym, salonem groomerskim oraz branżami pokrewnymi.

Rozwiązania marketingu automatycznego dla branży beauty

Automatyzacja marketingu w branży beauty ma nieograniczone możliwości. Jest wiele obszarów, które możesz zautomatyzować, aby budować lojalność klientów, zwiększać przychody i dodatkowo usprawniać zarządzanie salonem. Najczęściej wykorzystywane w ramach marketingu automatycznego narzędzia w branży beauty to:

  • Systemy do rezerwacji wizyt dostępne dla klientów 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Taki system ma wirtualny kalendarz i umożliwia wygodne zarezerwowanie wizyty o każdej porze.
  • Przypomnienia i powiadomienia – dzięki tej funkcji ograniczasz liczbę nieodwołanych wizyt, które nie zostały zrealizowane.
  • Reklama internetowa – w internecie wyświetlasz reklamy tym, którzy potencjalnie są zainteresowani Twoimi usługami i płacisz tylko za realne efekty, np. wejścia na stronę.
  • Raporty i statystyki, również uwzględniające dochody.
  • Program lojalnościowy. Klienci uwielbiają być doceniani. Nawet prosty program lojalnościowy może spowodować, że chętniej i częściej będą wracać do Twojego salonu.
  • Łatwiejszy kontakt z salonem – dzięki automatyzacji np. za pomocą czatu lub formularza kontaktowego. Nowoczesne systemy marketingu automatycznego wyposażone są w automatyczne scenariusze, dzięki którym na wiadomości nie musisz odpowiadać ani Ty, ani nikt z Twojego personelu. Wszystkie proste sytuacje rozwiązuje robot, a Ty masz więcej czasu na to, aby skupić się na rozwoju biznesu.

Dlaczego marketing automatyczny to przyszłość branży beauty

Odpowiednio skonfigurowany system marketingu automatycznego to bardzo potężne narzędzie, dzięki któremu możesz osiągnąć wyższe przychody bez większego wysiłku. Choć wdrożenie systemu wymaga trochę pracy, długofalowe korzyści są zdecydowanie tego warte. Dlaczego powinieneś jak najszybciej zainwestować w system do automatyzacji marketingu?

  1. Zarządzanie rezerwacjami nie będzie wymagało Twojej uwagi i czasu. Dzięki automatycznej rezerwacji wizyt wszystko dzieje się samo – klienci sami umówią się na wizytę w dostępnym terminie.
  2. Łatwiejsze płatności – internetowe płatności są coraz chętniej wybierane przez klientów. Opłacona online rezerwacja to również brak ryzyka, że klient w ostatniej chwili zrezygnuje z wizyty, nie odwołując jej
  3. Wygoda dla klientów – nie muszą oni przychodzić do salonu lub dzwonić, aby zarezerwować wizytę. Mogą wygodnie zarejestrować się o każdej porze, gdziekolwiek są.
  4. Automatyzacja procesów oszczędza Twój czas i energię. Automatyzacja jest możliwa dzięki integracji z innymi aplikacjami.
  5. Łatwy dostęp do bazy klientów i historii wizyt. Dziś firmy najczęściej wybierają do tego rozwiązania chmurowe.

Jak widzisz jest wiele powodów, aby przetestować marketing automatyczny w swoim salonie. Jest to doskonały sposób, aby poprawić efektywność zarządzania czasem pracy, a jednocześnie maksymalizować zyski. Chcesz wypróbować system do automatyzacji za darmo? Zarejestruj się i wypróbuj 14-dniowy okres próbny!